zondag 28 augustus 2011

Realiteit

Afgelopen vrijdag hebben we heerlijk Lizzy haar kamer opgeruimd en de kleding kast, rokken, jurken, leggings..............."Mama, kan ik met de prothese/kunstvoet mijn leggings nog aan................. waarom niet Lizzy, ik krijg toch iets om mijn been.............. O ja dat zal toch wel lukken denk ik zo. Nou mama ik denk dat ik me broeken niet meer aan kan ............We kunnen het toch proberen, nee liever niet mama...............Nou dan gaan we shoppen..............laten we maar wachten mama tot ik alles om en aan heb, dan weten we of het wel of niet kan.
Oeps die kwam weer even hard aan, Lizzy is hier al volop mee bezig en wij hebben proberen er luchtig mee om te gaan.
Afgelopen weekend voor het eerst naar tante Bianca met de hond, spannend, springt die nou niet tegen me op....Natuurlijk niet Lizzy (vingers gekruist houden) Winna weet dat die rustig moet doen bij jou.............en het ging goed!!! Winna weet het echt hee mama!!!!!!!!!Goed voor haar zelf vertrouwen en de volgende dag ging ze ook gewoon weer mee Sabine ophalen!!!!

Kortom je zit weer in het ritme, alles gaat zijn gangetje en iedere keer op een andere manier wordt je er even mee geconfronteerd. Wat je tot nadenken zet en we weten die dag komt eraan dat ze ons voorbij holt maar het duurt nog even. Raar gezegd, maar nog niet alle onderdelen van Lizzy haar voet zijn binnen, ik grapte al is het een soort lego pakketje en ja daar kan ik het mee vergelijken. Laten we duimen dat ze het deze week in elkaar kunnen zetten en dat wij een telefoontje krijgen voor de proef pas!!!!!!!!! Dan gaat het echte werk weer beginnen. Toch was het wel even lekker al twee weken geen ziekenhuis/revalidatiecentrum of wat dan ook, heerlijk gewoon!!!! Even gewoon een normale week draaien. waarin we naar school gaan, afspreken met vriendinnen en gewoon Lizzy zijn!!!!!!! Waar we nog steeds super trots op zijn hoe ze overal mee omgaat en soms geduldig in bed ligt te wachten met een leesboek omdat haar krukken nog beneden zijn!!!! Of dat Ral of ik denken dat ze al boven of beneden is en dan roept ze weer, haha positief bedoeld. We hebben al heel wat afwas beurten naar ons hoofd geslingerd gekregen als we niet snel genoeg kwamen, ach tegen de tijd dat het allemaal vlekkeloos verloopt kan ze met de kunstvoet lopen en wie weet wel een paar stapjes zetten met het stompje ( wat ze stiekem op bed aan het proberen is, lekker zacht).

Het stompje ziet er aardig goed uit, soms wat vocht, wel al helemaal voorzien van nieuw vel en het sneeuwen uit de sok houdt hiermee aardig op!!! Er is een randje wat vervelend blijft doen en soms nog open is/gaat en waar vocht of wat dan ook uitkomt, ach ja stel je voor dat het in 1x over zou zijn!!!!!!!!

Nou dan weten jullie weer hoe het gaat en ik zal deze week eens even foto's plaatsen van die mooie rolstoel van d'r, roze met dolfijnen!!!! Ze maakt helemaal de blits!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten